maanantai 7. maaliskuuta 2016

Kuinkas se ajatus ja mieli vaihtelee?

Näin ne muuttuvat aatteet ja aatokset.
Keskustelin jokin aika sitten henkilön kanssa jonka olen tuntenut
rehvakkaasta ja rivojapuhuvasta tyylistä.
Puheista jotka sai miehen kuin miehen vähän hämmästyksen syö-
vereihin juttujen ronskiuden takia.
Kunnes eräänkerran tavatessani samaisen kaverin, olikin jutut saan-
neet täyskäännöksen, Tähän tyyliin.
"Kyllä minulle ovat niin läheiseksi tulleet nämä ihmisten kärsimykset.
Haluni on auttaa jokaista ja julistaa heille oikea sanomaa.
Olen miettinyt näitä ihmisten ja etenkin meidän läheisten vaikeuksia ja ongelmia Tahtoisin jotenkin ojentaa auttavan käteni ja myötä eläää heidän kanssaan"
Olin todella hämmästynyt ja ihmeissäni tapahtuneesta muutoksesta.
Ja mietin mitä oli tapahtunut?
Asiaan tulikin vastaus. Muutama päivä tämän jälkeen postissa sain
seurakunnan vaalimainoksen ja kas kummaa tämäkin mainitsemani
henkilö oli seurakunnan vaaliehdokkaana.
Kävi sitten niin, että vaalit olivat ja kyseinen henkilö ei saannut ää-
niä tarpeeksi toisinsanoen äänet jäivät vain yhden käden sormilla
luettaviksi.
Jokin aika vaalin jälkeen kun tapasin ehdokkaan, puhekieli oli taas
sitä entistä. Näin olivat jääneet vaaliuurnaan ne lähimäisten autta-
miset ja lienee se auttavan käden ojennuskin teki ihan jotain mmuta.
Olikohan ehdokas aidosta seurakunnantyöstä motivoitunut vaikko vain, jonkin asteen pyrkyri mistään välittämättä.
Minä vaan kysyn?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti